مقالات آرشیو خبر ها
گاهی برای برای خلق معجزه هم نیاز به معجره است

گاهی برای برای خلق معجزه هم نیاز به معجره است

گمانِ من این است كه اكثر ما پس از تماشای هر بازی از یووه در این فصل، دست‌كم در اندازه‌ داشته‌های فنی و هواداری‌مان متفق‌القول هستیم كه مشاهدات و آنالیزهای حداقلی‌مان نشانی از یك دستاوردِ متقن یا نمایشی چشمگیر ندارند و به قول خودمانی ردِ محسوس و ملموسی از ورسیونی (به قول فرانسوی‌ها) اثرگذار از تدابیر استراتژیك و یا حتی جلوه‌گری‌های تاكتیكیِ ویژه در تیم نمی‌بنیم.

 

نتیجه این فقدان چاره‌ای جز تلذذ با آمارها و داده‌های انگیزشی و یا خوش بودن با حضور جانلوئیجیِ بزرگ، دلبستنِ به شمِ گلزنی كریستیانو، كیفور شدن با دوندگی و انگیزه‌های شورمندانه فدریكو كیه‌زا، آینده‌سازی برای دلیخت و دمیرال، تماشای تحولِ دنیلو، نمایش‌های سینوسیِ ساندرو و مك‌كنی و سایر رفقا برایمان باقی نگذاشته است.

 

با این مقدمه، احتمالاً با نگارنده هم‎نظر باشید كه فارغ از برد 3 گله مقابل قعرنشین سری آ، یوونتوس با مجموعه‌ای از موقعیت‌های محرزِ از دست رفته و نوعی تلاطمِ بی‌ثمر مواجه بود.

 

یاد نقلی از دوستان یوونتوسی افتادم كه گفته بود:

 

یوونتوس برای فتح UCL نیاز به معجزه‌ دارد.

 

دوست دارم تكمله‌ای به حرف قابل تأمل این دوست عزیزم بیافزایم:

 

گاهی برای برای خلق معجزه هم نیاز به معجره است.

 

یوونتوس در سه ماه پایانی این فصل همچنان عقب‌مانده (از حیث آمادگی تاكتیكی، افرادی و امتیازی) و عقیم (در بهبود و ترمیم كاستی‌هاست) است و همین خلق معجزه را یك پله عقب‌تر از لحظه ظهورش قرار داده است.

 

دعوت به صبوری و شكوری در مقابل رادیكالیزاسیونِ تیفوسی، شاید بازدارنده‌ای سیاست ‌ورزانه برای مهار هیجانات و ناامیدی‌ها باشد اما وقتی این شیوه تبدیل به عاملی شبه‌مانیفست‌وار می‌شود، شعارهای بنیادین و تكانه‌های هویتی باشگاه در خطر مبدل شدن به نوستالژی خواهند بود.

 

خلاصه آنكه حال یوونتوس نه این‌روزها كه این فصل خوب نبود و نیست و چه‌بسا نشود. از هم‌اكنون باید تمهیدی برای پاسخگویی به قلوبِ جریحه‌دار شده طرفداران در نخستین ساعاتِ فردای ناكامی‌های احتمالی جُست.

 

ارسالی: حامد وحیدی / جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: